Et nytt samarbeid mellom Syklistforeningen og Codex Advokat skal sikre foreningens medlemmer rask og god hjelp ved sykkelulykker. Fra venstre: Advokat Karin Pauline Gjerlaug, assosiert partner Nils Petter Munch-Møller, Kommunikasjons- og markedsansvarlig i Syklistforeningen, Lena Øien og generalsekretær i Syklistforeningen, Morgan Andersson. Foto: Ola Bustad

Tirsdag 29. juni inngikk partene en samarbeidsavtale om juridisk bistand fra Codex Advokat for Syklistforeningens medlemmer. Avtalen gjelder bistand for medlemmer som er utsatt for sykkelulykker, der medlemmene tilbys gratis innledende samtale med spørsmål om behov for juridisk bistand og 15 prosent rabatt på Codex sine tjenester. Tilbudet gjelder der bistanden ikke blir dekket av forsikringsselskap, eller det offentlige.

– Vi er glade for å ha Codex med på laget. De er et moderne og profesjonelt advokatfirma som er framme i skoa, og som er godkjent av FN som verdens første klimanøytrale advokatfirma, sier generalsekretær Morgan Andersson i Syklistenes Landsforening. – Gjennom avtalen vil våre medlemmer sikres hurtig hjelp av svært kompetente fagpersoner.

Avtaleansvarlig i Codex, advokat Karin Pauline Gjerlaug, ser frem til samarbeidet.

– Syklistforeningen er en naturlig samarbeidspartner for oss og representerer verdier som harmonerer med vår bærekraftsprofil. Codex Advokat er en av Norges største aktører innen personskadeerstatning, og våre advokater har lang erfaring med håndtering av erstatning i trafikkskadesaker. Vi ser frem til å bistå Syklistforeningens medlemmer med juridisk bistand på sykkelulykker, forteller hun.