Et nytt samarbeid mellom Syklistforeningen og BIRK Sport skal sikre foreningens medlemmer kvalitetsprodukter innen sykkel og sykkelutstyr til gode priser. Fra venstre: Martin Norgård Vermundsberget, BIRK Sport og Morgan Andersson, generalsekretær i Syklistenes Landsforening. Foto: Lena Øien

BIRK Sport er en ledende norsk faghandel av kvalitetsprodukter innen sykkel og sykkelutstyr. Som samarbeidspartner får Syklistforeningens medlemmer tilgang til den helt nye og skreddersydde nettbutikk, som driftes av BIRK Sport. Her vil medlemmene finne et bredt spekter av sykkelprodukter til alle sesonger.

Avtalen sikrer medlemmene svært gode priser på sesongvarer i den nye nettbutikken, og gir samtidig fem prosent rabatt på kjøp av elsykler, og 15 prosent rabatt på andre sykler og sykkelutstyr.

Vi er svært glade for å ha BIRK Sport med oss på laget. De er en dyktig faghandel innen sykkel og har høy kunnskap når det kommer til rådgivning av sykler. Det betyr at våre medlemmer nå kan handle kvalitetsvarer til ekstra gode priser på nett, og ved hjelp av fagekspertise i butikkene på Rud i Bærum og på Sagene i Oslo, sier generalsekretær Morgan Andersson i Syklistenes Landsforening.

I tillegg til å ha nettbutikk og fysiske butikker tilbyr BIRK Sport også personlig videorådgivning, chatfunksjon på birk.no og mobilt sykkelverksted for de som ikke har mulighet til å oppsøke butikkene.

Daglig leder og avtaleansvarlig i BIRK Sport, Martin Norgård Vermundsberget, ser frem til samarbeidet.

Syklistforeningen er en interesseorganisasjon som har et brennende ønske om å gjøre det attraktivt å sykle, for alle. Det innebærer blant annet politisk påvirkningsarbeid for å sikre god infrastruktur og gode finansieringsordninger for blant annet elsykler og fjerning av moms. Det er derfor helt naturlig for oss å samarbeide med foreningen, og på den måten bidra til å spre sykkelglede, enten du er hverdagssyklist, sykkelpendler, terrengsyklist eller landeveissyklist. De siste årene har elsykkelen inntatt markedet hvor stadig flere bruker den som fremkomstmiddel til jobb, sier Martin.

Som følge av den nye avtalen tilbys alle medlemmer et introduksjonstilbud med 10% ekstra rabatt på alle varer, veil. og tilbudspriser. Man kan bruke rabattkoden slf1010nettbutikken eller SLF-medlemsbeviset i en BIRK butikkene.