Våre flotte treningssykler fra prosjektet Balanced & bilingual kan testes gratis på mange av våre turer i 2020!

For tredje år på rad presenterer SLF Lillestrøm og omegn sine tematiske sykkelturer i egen turkatalog. COME TOGETHER turkatalog 2020 ligger nå ute på våre nettsider der du også finner en enkel oversikt over alle turer.

I år tyvstartet vi sykkelsesongen allerede i begynnelsen av januar. Inspirert av sykkelvenner fra Wien i Østerrike som starter sykkelsesongen hvert år med en tur på selve nyttårsdagen, inviterte vi allerede 11. januar til en nyttårstur inn i stor-kommunen sammen med «våre sykkelkontakter» fra lokale politiske partier i Lillestrøm kommune.

I februar og mars inviterer vi som i tidligere år til egne turer for å markere den vintersykkeldagen og kvinnedagen:

Ekte menn er selvfølgelig også invitert til å bli med vår sykkeltur på kvinnedagen. Men i år har vi altså særlig fokus på kvinnelige syklister. Nytt i år er for eksempel at vi tilbyr egne korte sykkelturer for usikre eller uerfarne kvinnelige syklister som del av vårt trafikksikkerhetsprosjekt Balanced & bilingual (BB). På disse turer og flere andre turer i år tilbyr vi da også gratis utlån av våre flotte BB-treningssykler som også brukes til egne sykkelkurs for kvinner. Nytt i år er også at vi starter mange turer med “sosial sykkelprat” på korte “Come together” – formøter på Garçon express!

Vi håper å se mange av våre medlemmer og andre lokale syklister på våre turer i år. Om du har spørsmål eller forslag til andre turer, ta gjerne kontakt! Hvis du vil vite mer og/eller ønsker å bli med i prosjektet Balanced & bilingual, enten som deltaker eller frivillig medarbeider, send kort mail til lillestrom@syklistene.no med stikkord “Balanced”!