Vi søker en sykkelengasjert gledespreder og brobygger

Er du vår nye kommunikasjonsrådgiver?

Nå ser vi etter en dyktig rådgiver som vil få et særlig ansvar for sosiale medier og være koordinator for lokalleddet. Vi ser etter deg som har erfaring fra SoMe-arbeid, og som kan bygge historier som beveger og engasjerer.

Sykling er et helsefremmende, miljøvennlig og effektivt transportvalg. Vil du være med i teamet som skal gjøre Norge til en sykkelnasjon?

I Norge tas det nå mange grep for at flere skal velge sykkel som fremkomstmiddel, og Syklistenes Landsforening (SLF) er en sentral pådriver i dette arbeidet. Vi arbeider for at sykling skal være et naturlig, sikkert og smart valg for alle, og vi vil inspirere og motivere det norske folk til oftere å bruke sykkel.

Varierte oppgaver
Vi besvarer daglig henvendelser om sykkel fra allmenheten, medlemmer, medier, private og offentlige virksomheter, og vi har etablert sertifiseringsordninger for sykkelvennlige arbeidsplasser og skoler. Vi holder sykkelkurs for ulike grupper og deltar hvert år i prosjekter og kampanjer som skal mobilisere og informere det norske folk. Flere av disse kampanjene, som Sykkelens dag og Synlig syklist skjer i samarbeid med våre lokallag, som på frivillig basis arbeider for å bedre de lokale forholdene for sykling.

Et mer sykkelvennlig Norge
Vil du bidra til å gjøre Norge mer sykkelvennlig? Nå ser vi etter en kommunikasjonsrådgiver som skal bidra inn i foreningens mange spennende kommunikasjonsoppgaver. Rådgiveren vil få et særlig ansvar for sosiale medier og være koordinator for lokalleddet. Vi ser etter deg som har erfaring fra SoMe-arbeid, og som kan bygge historier som beveger og engasjerer. Du har et godt språk, masse energi og lyst til å være en del av teamet som skal gjøre Norge til en sykkelnasjon.

Arbeidsoppgaver

·       Redaktør for sosiale medier

·       Innholdsproduksjon for digitale flater og magasinet Syklistene

·       Koordinere arbeidet i lokallagene

·       Lede og utvikle kampanjer

·       Medieinnsalg

Ønskede kvalifikasjoner

·       Høyere utdanning

·       Minst 3 år med relevant arbeidserfaring

·       Erfaring med produksjon av tekst og gjerne video

·       God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

·       Trives med høyt tempo og mange oppgaver

·       Handlekraftig og effektiv

·       Lagspiller som tar tak der det trengs

Vi tilbyr

·       Arbeid med et tidsriktig konsept: Sykkel

·       Meningsfull og variert arbeidshverdag

·       Fleksibel arbeidstid og godt arbeidsmiljø

·       Lokaler sentralt i Oslo (vi flytter til sentrum snart)

·       Lønn etter avtale

Med din hjelp vil SLF være den sterkeste pådriveren for at flere i Norge velger sykkelen som fremkomstmiddel. Du er velkommen til å ta en uformell prat med kommunikasjonssjef Roar Løkken på 918 93 820. Alle henvendelser blir behandlet konfidensielt.

Om arbeidsgiveren

Syklistenes Landsforening er en ideell, uavhengig forening for hverdagssyklistene. SLF er syklistenes talerør inn mot myndighetene. Vi arbeider for at det skal bli tryggere og mer attraktivt å sykle i Norge. Økning i antall syklister styrker folkehelsen og bedrer miljøet. Foreningen har i dag rundt 10 000 medlemmer, 14 lokallag, og et sekretariat på ni ansatte sentralt i Oslo.

Nettverk
Sektor