Landsmøte

Høyt engasjement og aktiv deltakelse på Landsmøtet i Drammen

I helgen ble det gjennomført landsmøte i Drammen. Endelig kunne lokallag, administrasjon og hovedstyre møtes fysisk igjen. Viktige dagsaktuelle politiske saker sto på agendaen i tillegg til mobilitetsarbeidet fremover. Det var også tid til saker som det forestående 75-års jubileum til foreningen og ikke minst en sykkeltur i Drammen, som har som mål å bli landets beste sykkelby.

Denne helgen ble det avholdt landsmøte i Syklistenes landsforening. Og endelig kunne delegater fra alle lokallagene møtes fysisk med administrasjonen og hovedstyret. Det var også enkelte deltakere som deltok digitalt. Landsmøtet, som avholdes hvert annet år, hadde en omfattende agenda med behandling av årsberetninger, innkomne forslag, retningsvalg, markering av 75-års jubileet neste år og prinsipprogram og strategi. Det ble heldigvis også tid til en sykkeltur i vertsbyen Drammen, som har stadfestet at de ønsker å bli Norges beste sykkelby. Landsmøtet fikk testet ut ulike ruter og Drammens tidende deltok på turen for å høre hva landsmøtet tenkte om forholdene i byen.

Baard Amundsen ble gjenvalgt som styreleder

Valgkomiteens innstilling til nytt styre ble presentert av lederen for valgkomiteen, Torstein Bremset. Det nye styret består av:

• Styreleder: Baard Amundsen (gjenvalg)
  • Nestleder: Anne Haabeth Rygg (gjenvalg)
  • Styremedlem: Randi Kiil (gjenvalg)
  • Styremedlem: Geir Egilsson (gjenvalg)
  • Styremedlem: Eva Preede (gjenvalg)
  • Styremedlem: Gjermund Abrahamsen Wik (har vært varamedlem siste 2 år)
  • Varamedlem: Marthe Hammer (ny)
  • Varamedlem: Jens Glad Balchen (ny)

Styreleder Baard Amundsen er gjenvalgt som styreleder og ser frem til å ta fatt på spennende oppgaver i organisasjonen fremover. – Jeg takker så mye for tilliten, og gleder meg til å ta fatt på en ny periode i dette viktige vervet. Jeg ser frem til det videre samarbeidet med et meget hyggelig og kompetent sekretariatet og med et spennende styre med tung kompetanse og høyt engasjement for alt sykkelen representerer av gode løsninger på en rekke av vår tids mange ulike utfordringer.

Valgkomiteen består av følgende medlemmer: Jan Henrik Lund (leder), Richard Sanders og Reidar Thorstensen (ny)