Skip to Content
Syklistforeningen rekrutterer

Kommunikasjons- og markedsansvarlig til Syklistenes Landsforening

Vi ser nå etter en handlekraftig kommunikasjons- og markedsansvarlig som, ved å bruke hele verktøykassen innenfor kommunikasjon og markedsføring, kan bidra til at sykkelen styrker sin posisjon i morgendagens transportsystem. Du vil bidra til gjennomslag for vår politikk og til en videre vekst for foreningen.

Foto: Metin Ozer/Unsplash

Motiveres du av å skape endring ved hjelp av god kommunikasjon og markedsføring?

Les mer og søk via annonsen på Finn.no!

I rollen som kommunikasjons- og markedsansvarlig vil du få svært varierte og innholdsrike dager. Du vil utvikle og implementere markedsførings- og kommunikasjonsplaner basert på innsikt, i nær dialog med generalsekretær, fagsjef og andre i sekretariatet.

Vi har veldig mange spennende og viktige prosjekter til enhver tid. Vi har et stort engasjement og høye ambisjoner. Din jobb blir å prioritere saker og prosjekt, samt sørge for fremdrift hver dag slik at vi lykkes i å få flere til å velge sykkel og vokse som organisasjon.

Dette er i høy grad en operativ rolle, i kombinasjon med strategisk arbeid. Du rapporterer til generalsekretær.

Dette er en bredspektret rolle som blant annet inneholder:

  • Strategisk og overordnet ansvar for alt markeds- og kommunikasjonsarbeid
  • Pressehåndtering og arbeid for å skaffe taletid og medial synlighet
  • Ansvar for konsepter, prosjekter og kampanjer
  • Ansvar for medlemsreisen, og arbeid for å øke medlemsmassen
  • Ansvar for partnersamarbeid, annonsører og lignende
  • Ansvar for sosiale medier, nettside, nyhetsbrev m.m.
  • Kommunikasjonsarbeid med forskjellige kanaler og medium (tekst, bilder, video, etc.)
  • Arbeid med merkevarebygging
  • Gjennomføring av medlemsundersøkelser, markedsanalyser og innsikt i markedsarbeidet
  • Redaktør for vårt magasin, Syklistene

I tillegg vil du bidra aktivt i strategiske oppgaver sammen med resten av teamet og sekretariatet.

Vi ser for oss at du:

  • Er selvstendig, resultatorientert og handlekraftig, med en proaktiv holdning
  • Er analytisk og strukturert, og god til å planlegge kommunikasjonsarbeidet
  • Er uredd og tør å ta plass, blant annet for å sørge for at generalsekretær og andre foreningsrepresentanter får taletid i riktige kanaler
  • Har god skriftlig fremstillingsevne, på norsk og engelsk
  • Er en lagspiller med evne til å bidra positivt til en gruppe, og som tar tak der det trengs
  • Trives med høyt tempo og mange oppgaver
  • Er oppdatert på nyhetsbildet og utviklingen i samfunnet generelt
  • Deler vårt syn på sykkeltilrettelegging som en nøkkel for et sunnere og mer bærekraftig Norge

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdannelse
  • En god penn
  • Meget god erfaring fra tilsvarende arbeid
  • Erfaring fra ideelle og medlemsbaserte organisasjoner
  • Erfaring med medlemskommunikasjon, lojalitetsprogram, arbeid for økt medlemsmasse, og lignende
  • Erfaring fra politisk kommunikasjon
  • Erfaring med innholdsproduksjon (tekst, lyd, bilde og video) fra idé til ferdig innhold for alle flater.

Det inngår en del reiser og arbeid utenfor normal kontortid. Alle henvendelser blir behandlet konfidensielt. Vi vil vurdere søknader og kalle inn aktuelle kandidater løpende. Det er ønskelig med oppstart så raskt som mulig, dette avtales nærmere.

Les mer og søk via annonsen på Finn.no.

Back to top