Er Lillestrøm på vei fra å være landets beste sykkelby til å bli Norges beste sykkelkommune?

Ifølge resultater fra undersøkelsen Syklist i egen by har Lillestrøm i flere år vært en av landets “store” sykkelbyer. Etter kommunesammenslåingen januar 2020 der Skedsmo, Sørum og Fet ble til Lillestrøm kommune har Lillestrøm nå også blitt til en stor kommune. Da passer det godt å invitere til en temakveld der vi spør om Lillestrøm også er på vei til å bli en stor sykkel-kommune, med gode sykkelforhold og tilsvarende sykkelandeler.

Vi er så heldig at kommunens fremste sykkelplanlegger Frode Hofset har sagt seg villig til å holde foredrag under overskriften

“Lillestrøm etter kommunesammenslåingen. Fra landets beste sykkelby til landets beste sykkelkommune?”

Hofset skal informere kort om aktuelle saker som sykkelgata og sykling i enveiskjørte gater i Lillestrøm samt nye skilt og digitale tjenester i Lillestrøm kommune (jf nettsiden med informasjon om brøytestatus og plattformen for dialog med lokale syklister). Deretter skal vi sammen diskutere hvordan kommunen kan jobbe for gode sykkelforhold, også i mindre sentrale strøk i Lillestrøm sykkel-kommune som tidligere Fet og Sørum. Det blir altså god tid til å stille spørsmål og komme med egne forslag på gode sykkeltiltak – så bli med! Spørsmål/ forslag som du ønsker å ta opp på temakvelden kan du allerede nå sende pr mail til lillestrom@syklistene.no!

Frodes foredrag på ca 30 minutter starter kl 18 (på møterom Torvmosen). Etter en diskusjonsrunde der du kan presentere egne forslag og stille konkrete spørsmål avsluttes temakvelden kl 19, og vi går over til årsmøte, jf innkallingen her. Alle sakspapirer til årsmøtet vil om kort tid bli tilgjengelig på vår nettside www.slfloo.com/about/arsmote/.

Vel møtt på både temakveld og årsmøte!