Fine nye sykkelfelt i Storgata i Lillestrøm ble gjenåpnet ved slutten av oktober 2022

SLF Lillestrøm og omegn er selvfølgelig også i år med når Syklistforeningen arrangerer synlig syklist aksjoner over hele landet. I år inviterer vi

26.10.22, fra kl 18.00 til kveldstur med synlige syklister langs den etablerte og de to nye planlagte sykkelgater i Lillestrøm, og selvfølgelig skal vi også sykle innom Storgata som nylig ble gjenåpent med brede røde sykkelfelt (se bildet ovenfor)

27.10.22, fra kl 07.00 til utdeling av gratis lykter til lokale syklister i Lillestrøm og omegn i samarbeid med Lillestrøm kommune og Øst politidistrikt

Alle som sykler når det er mørkt er lovpålagt å ha lykter og reflekser på sykkelen (jf § 5 i forskriften til krav om sykkel). Å sykle uten lys når det er mørkt er nemlig kjempefarlig, og du kan faktisk bøtelegges av politiet. Så husk å skaffe deg lys til sykkelen din, f eks ved å bli med oss på turen den 26. oktober – eller ved å stoppe opp når vi deler ut lykter den 27. oktober. Følg med på vår Facebook side www.facebook.com/slfloo for mer info om turen og utdelingen.