På vårt mekkekurs lærer du bl a å bytte dekk og å sjekke lys og bremser, på din egen sykkel eller på en av våre treningssykler!

Det har nesten blitt en tradisjon at vårt lokallag arrangerer sykkelturer i anledning den internasjonale kvinnedagen. Også i år inviterer vi til en kort sykkeltur i Lillestrøm på søndag, 08.03.20. Alle deltakere får utdelt sykkellykt og refleks, og både menn og kvinner er velkommen til å bli med. Selve turen starter kl 11, men de som vil møtes allerede kl 10 på Garçon express til en liten sykkelprat før turen, hvor ordet er fritt. Kanskje noen har en idé om hvordan vi kan få flere kvinner til å sykle?

Nytt i år er at kvinnelige vintersyklister kan teste våre treningsykler fra prosjektet Balanced & bilingual. Treningsyklene våre er utstyrt med piggdekk, navdynamo og LED-belysning og er med på mange av våre turer i år. Men syklene brukes også på andre tiltak i vårt trafikksikkerhetsprosjekt, f eks sykkelkurs for innvandrerkvinner og på vårt mekkekurs for kvinner i april.

På mekkekurset for kvinner på lørdag, 18.04.20 kl 10-12 skal vi vise noen enkle triks hvordan man (les: kvinne!) selv kan passe på egen sykkel. På denne måten vil vi ikke bare gi deg fine mestringsopplevelser, men også bidra til økt trygghetsfølelse og trafikksikkerhet. Kom gjerne med din egen sykkel, men vi skal altså også bruke våre treningsykler som eksempler for bytte av dekk og sjekk av annet utstyr som har betydning for din trafikksikkerhet (bremser, lys osv).

For mer info om mekkekurset sjekk arrangementet på vår Facebook side www.facebook.com/slfloo/. I turkatalogen på vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer kan du lese mer om turen på kvinnedagen og alle våre andre sykkelturer i 2020, våre turregler mm. Bli med på mekkekurset – og på tur på kvinnedagen!