På sykkelens dag kan du låne gratis el-sykkel fra Wilhelmsen Utleie AS

Akkurat som i april så arrangerer SLF Lillestrøm og omegn også denne måned tre spennende tematiske sykkelturer. Første tur i mai blir på sykkelens dag: Lørdag, 05.05.18 inviterer vi til «Plastic fantastic goes eletric» el-sykkeltur til Besøkssenter våtmark Nordre Øyeren i Fetsund.

Vi starter kl 11 ved bysykkelstativ på sentrumsiden av Lillestrøm stasjon – og er tilbake i Lillestrøm ca 3 timer senere. På Besøkssenter våtmark Nordre Øyeren blir det felles pause med enkel bevertning og besøk av utstillingen og lysbildepresentasjon “Plastic fantastic?” som viser hvorfor plast i naturen er et stort problem.

Vi har arrangert sykkelturer i mange år, og flere ganger til Fetsund. Men denne dagen blir det altså for første gang en egen tur for elsyklister – både for deg med egen elsykkel, men også for deg som aldri har prøvd elsykkel før… Så om du vil vise fram egen elsykkel og dele erfaringer med andre syklister, eller om du kanskje for første gang vil teste elsykkel – bli med oss på tur! Vi får nemlig lånt noen elsykler fra vår gode samarbeidspartner Wilhelmsen Utleie AS. Men det er begrenset antall, så sendt påmelding til lillestrom@syklistene.no så fort som mulig, senest kl 16 dagen før selve turen!

Vi har i flere år samarbeidet med Wilhelmsen Utleie AS der våre medlemmer får 10 % rabatt ved innkjøp av elskykler fra EcoRide. Framover får du som vårt medlem også 10 % rabatt på ukesleie av elsykkel hos Wilhelmsen Utleie AS.  Så hvis du ikke kan bli med oss på elsykkel på lørdag, kan du senere teste elsykkel en hel uke… – og selvfølgelig er du også velkommen på de andre turene som vi arrangerer i mai og resten av året. Sjekk vår turkatalog her!