Låsmekanisme fra ungdomsbedriften Barlock UB presenteres på NM i entreprenørskap april 2018

Endelig kommer våren, snøen forsvinner og vi starter for godt med flere sykkelturer i regi SLF Lillestrøm og omegn. I april inviterer vi til tre tematiske sykkelturer som på hver sin måte går «rett fram»: Først skal vi på barnevennlig tur der vi sykler den rette veien til Fetsund for å besøke utstillingen om bier og humler. Så sykler vi sammen «rett på jobb» for å markere starten av Sykle til jobben aksjonen, og til slutt skal vi sjekke om det går rett for seg med planleggingen av sykkelekspressvegen inn til Oslo. Se turbeskrivelsene nedenfor:

Alle disse (og mange flere) turer finner du i turkatalogen på vår nettside. Bli med oss på tur og send gjerne egne forslag for flere turer per mail til lillestrom@syklistene.no.

Bildet ovenfor er fra ungdomsbedriften Barlock UB fra Lillestrøm VGS. Fem unge syklister har utviklet en låsmekanisme som holder sykkelstyret stabilt, når du triller sykkelen. Barlock UB vant prisen Beste ungdomsbedrift i Akershus og skal derfor representere fylket i Norgesmesterskapet i entreprenørskap på Norges Varemesse ved slutten av april. Vi ønsker dem lykke til!