Ny stilling: Bidra til å gi barn en god start på livet

SLF søker aktivitetsleder for skolesatsing

Sykkel er en løsning i hverdagen — som framkomstmiddel, som kilde til gode opplevelser og som bidrag til bedre helse. Stortinget har vedtatt et mål om at åtte av ti barn skal gå eller sykle til skolen. I dag er det kun seks av ti som sykler eller går til skolen. Syklistenes Landsforening søker nå etter en aktivitetsleder for sykkel og skolesatsing.

Barn sykler på en bane på festplassen i Bergen
Når barn skal lære å sykle bruker man gjerne en liten bane som dette. Her et eksempel fra Sykkelfesten på Festplassen i Bergen, arrangert i forbindelse med SLFs landsmøte i Bergen i fjor høst.

Arbeidsgiver: Syklistenes Landsforening
Stillingstittel: Aktivitetsleder sykkel og skolesatsing
Frist: Snarest mulig
Varighet: 100 % stilling (bortsett fra skoleferien) frem til 13. november (utvidelse vil vurderes)

I byer verden over satses det nå på bærekraftig mobilitet basert på sykkel, gange og kollektivtransport. I Norge er Syklistenes Landsforening (SLF) en av pådriverne i dette arbeidet. Foruten å være syklistenes ombud og talerør, er SLF et nasjonalt informasjonssenter for sykling, og de senere år har foreningen deltatt i flere prosjekter og utviklet tjenester som skal bidra til å fjerne barrierer og gi mer kunnskap og motivasjon for økt sykling.

Syklistenes Landsforening har lenge jobbet for bedre tilrettelegging og bedre sykkelopplæring i skolen, blant annet gjennom ordningen «Sykkelvennlig skole» og læringsportalen sykkeldyktig.no (et samarbeidsprosjekt med Norges Cykleforbund, NAF og Trygg trafikk).

Nå skal Syklistenes Landsforening bidra inn i en satsing mot skolene i gamle Østfold. Sammen med kunnskapssenteret INSPIRIA, Pedalen (sykkelverksted) og Trygg trafikk skal vi besøke 100 skoler i 2020 med et skreddersydd opplegg for å spre sykkelglede blant skoleelevene. Som vår aktivitetsleder vil du i hovedsak være ansvarlig for å følge opp ferdighetstreningen i skolegårdene i Østfold – i samråd med de andre partene i prosjektet.

Arbeidsoppgaver:

• Aktivitetsledelse av ferdighetsøvelsene på skolene
  • Budsjett- og resultatansvar
  • Det må påregnes reising (det vil være en fordel å ha tilgang til bil).

Egenskaper:

• Handlekraftig og effektiv
  • Strukturert og systematisk
  • Positiv og serviceorientert
  • Evne til å engasjere
  • Liker å jobbe med barn

Ønskede kvalifikasjoner:

• Relevant erfaring fra opplæring og/eller aktiviteter med barn
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Vi tilbyr:

• Godt arbeidsmiljø
  • Variert arbeidshverdag
  • Arbeidssted sentralt i Oslo.
  • Lønn etter avtale
  • Reiseutgifter til skolebesøkene vil bli dekket.

Vi kan tilby en jobb med mening og muligheter. Vi håper du vil bidra til at SLF er den sterkeste pådriveren for at flere i Norge velger sykkelen i hverdagen. Stillingen er ledig omgående. Aktuelle kandidater vil bli invitert til intervju fortløpende. CV og søknadstekst sendes stilling@syklistforeningen.no.