Kurs for kvinner med minoritetsbakgrunn

SLF søker koordinator for sykkelkurs

Sykkel er en løsning i hverdagen — som framkomstmiddel, som kilde til gode opplevelser og som bidrag til bedre helse. Dessverre er det mange voksne i Norge som ikke kan sykle. Vil du bidra til at kvinner fra minoritetsgrupper lærer seg å sykle? Syklistenes Landsforening søker nå etter en koordinator for våre sykkelkurs.

Sykkelkurs for minoritetskvinner er et gratis lavterskeltilbud som skal bidra til økt mobilitet, trygghet, samhold og helse og bidra til at kvinner med minoritetsbakgrunn i større grad kan løse hverdagslige utfordringer på egenhånd.

Arbeidsgiver: Syklistenes Landsforening

Stillingstittel: Koordinator sykkelkurs for kvinner med minoritetsbakgrunn

Frist: Snarest

Varighet: 40 % stilling til 31.12.19

I byer verden over satses det nå på bærekraftig mobilitet basert på sykkel, gange og kollektivtransport. I Norge er Syklistenes Landsforening (SLF) en av pådriverne i dette arbeidet. Foruten å være syklistenes ombud og talerør, er SLF et nasjonalt informasjonssenter for sykling, og de senere år har foreningen deltatt i flere prosjekter og utviklet tjenester som skal bidra til å fjerne barrierer og gi mer kunnskap og motivasjon for økt sykling.

Eksempler på dette er rådgivnings- og sertifiseringsordningen Sykkelvennlig arbeidsplass, kartlegging av bynære grønne sykkelruter og sykkelkurs for kvinner med minoritetsbakgrunn. SLF er også arrangør av Den nasjonale sykkelkonferansen, den største møteplassen for alle som har sykkel som fag- og interessefelt i Norge.

Arbeidsoppgaver:

• Prosjektledelse, planlegging og gjennomføring av kurs
  • Budsjett- og resultatansvar

Egenskaper:

• Handlekraftig og effektiv
  • Strukturert og systematisk
  • Positiv og serviceorientert

Ønskede kvalifikasjoner:

• Relevant erfaring fra prosjektledelse eller instruksjon, opplæring
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Vi tilbyr:

• Godt arbeidsmiljø
  • Variert arbeidshverdag
  • Arbeidssted sentralt i Oslo
  • Lønn etter avtale

Vi kan tilby en jobb med mening og muligheter. Vi håper du vil bidra til at SLF er den sterkeste pådriveren for at flere i Norge velger sykkelen til transport og til tur og ferie. Stillingen er ledig omgående. Aktuelle kandidater vil bli invitert til intervju fortløpende. CV og søknadstekst sendes stilling@syklistene.no.

Om arbeidsgiveren

• Syklistenes Landsforening er en ideell medlemsorganisasjon som arbeider for at det skal bli tryggere, enklere og mer effektivt for alle aldersgrupper å benytte sykkel som transportmiddel i hverdagen, til tur og mosjon.

• Mer sykling og flere syklister styrker folkehelsen og bedrer miljøet. Foreningen har i dag rundt 10 000 medlemmer, 15 lokallag og et sekretariat på 12 ansatte i Oslo sentrum.