Bli med på kort sykkeltur langs nåværende og planlagte sykkelgater i sykkelbyen Lillestrøm!

SLF Lillestrøm og omegn har i flere år arrangert sykkelturer med planavdelingen fra Skedsmo og nå Lillestrøm kommune. På disse turer har vi fokus på smått og stort rundt lokale sykkelforhold i Lillestrøm og omegn. Oftest har vi gjennomført slike turer i mobilitetsuka i september. Dette gjør vi også i år, og denne gangen med fokus på noe stort: sykkelgater i Lillestrøm!

På onsdag, 21.09.22 kl 17.00 starter vi sammen med sykkelplanlegger Iver Wien fra Lillestrøm kommune en rundtur på ca 7 km i sykkelbyen Lillestrøm. Først skal vi se på utformingen av den etablerte sykkelgata i Brandvoldgata/ Henrik Wergelandsgate på Volla. Deretter skal vi “erfare” og bli kjent med kommunens konkrete planer for to nye sykkelgater i sykklebyen Lillestrøm (Voldgata/ Nesgata). Send mail til lillestrom@syklistene.no, om du vil bli med på tur!

Mer informasjon om denne og alle våre andre turer, samt info om våre turregler mmm finner du på vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer/.  På våre nettsider finner du også mye annen informasjon som viser at vårt lokallag som ble stiftet i 2011 faktisk allerede to år senere sendte det første brev til kommunen, der vi anbefalte etableringen av en egen sykkelgate på Volla. Tidligere brev og brukerundersøkelse mm ang den første sykkelgate i Lillestrøm kommune finner du i vårt arkiv her. Detaljer rundt de planlagte sykkelgater i Nesgata og Voldgata i Lillestrøm kan du også laste ned fra vår nettside her.

Så bli gjerne med oss på tur. Da kan du selv snakke med sykkelplanleggeren, stille gode spørsmål og dele dine egne tanker, erfaringer og forslag for utformingen av sykkelgatene i sykkelbyen Lillestrøm. Men mest av alt: Keep cycling!