Sykkelglede er noe for alle, uansett alder og helse!

Vårt lokallag ble stiftet for mer enn 10 år siden – og siden har vi vært en gjeng ivrige syklister som ønsket å dele sykkelgleden sin med andre. Vi har jobbet målrettet for bedre sykkelforhold i regionen vår, ved hjelp av kritiske og konstruktive innspill og høringsuttalelser til vegmyndighetene og ikke minst i form av en rekke kreative sykkeltiltak og kampanjer. Alt sammen med et felles mål om å spre sykkelgleden og få flere til å sykle mer.

I flere år hadde vi barnesykling, vintersykling og sykling som folkehelse- og miljø-/ klimatiltak som våre satsingsområder. I år skal vi hå særlig fokus på «de eldste» og «de nyeste» syklister i regionen vår. Vi ønsker igjen å starte opp med korte sykkelturer med beboere fra kommunale sykehjem og med en ny innsamlingsaksjon av brukte sykler for nyankomne flyktninger, fra Ukraina. Dette er egentlig ikke noe nytt. Allerede 2015/16 gjennomførte vi prosjektet sykle hjem fra sykehjem, og omtrent på samme tidspunkt startet vi også med innsamlingen av brukte sykler. Videre skal vi også i år arrangere en rekke tematiske sykkelturer i regionen vår. Alle våre tiltak er åpne for alle lokale syklister. Så bli gjerne med oss på tur eller ta kontakt pr mail lillestrom@syklistene.no.

Som medlemsorganisasjon er vi jo sterkere, desto flere medlemmer vi har. Dessverre har vi mistet noen medlemmer de siste årene og vi lurer på hva som er grunnen? Med andre ord: Vi ønsker å bli et enda bedre lokallag, og ber deg om hjelp. Uansett om du har vært eller fortsatt er medlem av lokallaget vårt, eller om du «bare» er lokal syklist: Send oss gjerne kort mail til lillestrom@syklistene.no med stikkord «sykkelglede» der du beskriver hva det er som gir deg sykkelglede, hva som er viktig for deg som lokal syklist i Lillestrøm og omegn. Blant alle mailer som vi mottar innen 30.04.22 trekker vi et gavekort på kr 1.000 fra Foss Sport på Strømmen. Så bli med å spre sykkelgleden!