THE BIKES er på jakt etter årets syklist nr 55555 som får gavekort på kr 1000 fra Foss Sport!

Hvis du er blant syklistene som regelmessig passerer tellestolpen utenfor Skedsmo rådhus, kan du snart vinne et gavekort på kr 1.000 fra FOSS Sport! Følg med på tallet som vises på tellestolpen når du i disse dager sykler forbi rådhuset i Lillestrøm. Send et bilde av deg og/ eller din sykkel med tallet på tellestolpen i bakgrunnen til lillestrom@syklistene.no! Bildet som «kommer nærmest» 55555 blir premiert!

Siden begynnelsen av 2014 registrerer Statens vegvesen antallet syklister som passerer Skedsmo rådhus i Lillestrøm ved hjelp av en digital tellestolpe. Året etter premierte vi for første gang «syklisten nr 50.000» med fine sykkelgaver. Siden har disse «Takk for at du sykler» – premier nesten blitt en årlig tradisjon. Bakgrunn er at vi ønsker oss flere syklister i Lillestrøm og omegn. Vi jobber målrettet for økt sykkelandel, med slike kampanjer, konkrete forslag til bedre sykkelforhold og ikke minst ved å motivere Skedsmo kommune til å etablere et eget sykkelregnskap. Mer info og gode argumenter hvorfor kommunen med landets nest-beste sykkelby trenger et eget sykkelregnskap finner du på vår temaside.

Ved slutten av 2018 ser vi fortsatt ingen tegn til et sykkelregnskap i Skedsmo kommune. Kanskje dette blir virkelighet i Lillestrøm kommune? Hva tror du? Les vårt brev av 04.11.18 til Skedsmo kommune (som du finner i vårt arkiv) og kom gjerne med egne innspill! Men mest av alt: Keep cycling!