Hva tenker du om den nye sykkelstrategien i Lillestrøm kommune?

Ny sykkelstrategi for Lillestrøm kommune ble ferdigstilt i begynnelsen av året og legges etter vedtak i formannskapet i disse dager ut på høring på kommunens hjemmesider. Strategien er et svært viktig dokument for alle lokale syklister i regionen vår, fordi den gir overordnede mål og føringer for arbeidet med sykkelsatsingen de neste 10 årene. Vi har derfor valgt å legge ut kommunens høringsbrev med sykkelstrategien på vår egen nettside her.

Som lokallag til Syklistforeningen og høringsinstans i Lillestrøm kommune har vi selvfølgelig planlagt å sende en egen høringsuttalelse, innen fristen 30.04.21. Men før det, så håper vi «å høre noe» fra våre medlemmer: Om du er medlem i Syklistforeningen og er bosatt i Lillestrøm kommune (eller i Rælingen kommune) så er du automatisk medlem i SLF Lillestrøm og omegn. Som medlem må du gjerne innen 25.04.21 sende oss mail til lillestrom@syklistene.no med stikkord «Sykkelstrategi» og med dine tanker om denne strategien. Vi skal prøve å inkludere alle innspill (i anonymisert form) i vår høringsuttalelse – og alle bidragsytere er med i trekningen av et gavekort på kr 1.000 fra Foss Sport.

Om du selv vil møte strategen bak sykkelstrategien, bli gjerne med på vår (digitale) temakveld med sykkelplanlegger Iver Wien fra Lillestrøm kommune, på onsdag 14.04.21 kl 1800-1840. Wien skal skal snakke om «Lillestrøm etter kommunesammenslåingen. Fra landets beste sykkelby til landets beste sykkelkommune?».

Hvis dette ikke er nok, eller hvis du heller snakke og se på sykkeltiltak i den virkelig verden, bli med på vår sykkeltur uka etter, onsdag 21.04.21 der vi sammen med Iver Wien skal se på en del nye sykkelløsninger i Lillestrøm og omegn. For mer info sjekk vår GROWING UP turkatalog her og følg også gjerne med på vår Facebook side.