YELLOW og de andre fra THE BIKES ønsker å overnatte på sykkelhotell – helst gratis!

Siden juni 2018 er THE BIKES on tour i Lillestrøm og omegn. Disse fargerike syklene skal skape sykkelglede og sette fokus på aktuelle sykkelsaker i landets nest-beste sykkelby. Fra i dag er THE BIKES plassert rett utenfor begge sykkelhotell i Lillestrøm, for å hjelpe Bane NOR til å få inn enda flere svar i brukerundersøkelsen «Bidra til forbedre sykkelparkeringen!». Mer informasjon om denne undersøkelsen finner du på nettsiden til Bane NOR der det også ligger mye annen sykkelrelatert informasjon. Bli med i undersøkelsen der du kan vinne gratis parkeringsplass på sykkelhotell!

Les også gjerne brevet som vi sendte i dag til Bane NOR der vi nok en gang har gjentatt vårt forslag om gratis sykkelhotell for syklister med årskort fra NSB. Vi hadde faktisk selv vurdert å starte en egen brukerundersøkelse om sykkelhotell rett etter sommerferien der vi ønsket å spørre våre medlemmer og lokale syklister i Lillestrøm og omegn følgende:

SLF Lillestrøm og omegn foreslår at lokale syklister med årskort fra NSB skal få gratis parkeringsplass på sykkelhotell i Lillestrøm, og at døra til sykkelhotell enkelt og raskt kan åpnes ved hjelp av selve årskortet fra NSB. Hva synes du om dette?

Bane NOR stiller dessverre ikke akkurat dette spørsmålet i sin egen undersøkelse. Men vi synes allikevel det er svart bra at Bane NOR nå setter mer fokus på kombinasjon av sykkel og tog ved å spørre deg om dine tanker. Og hvis du har noen egne tanker ang vårt forslag om gratis sykkelhotell, så kan du gjerne sende disse innen 15.07.18 direkte til lillestrom@syklistene.no. Med litt flaks vinner du da ikke bare gratis sykkelhotell (fra Bane NOR), men også et gavekort på kr 1.000 fra vår gode samarbeidspartner Foss Sport!

Hvis du har spørsmål ang THE BIKES, sjekk vår nettside! THE BIKES parkeres i korte perioder på ulike steder i Lillestrøm og omegn og skaper på denne måten oppmerksomhet for konkrete sykkelsaker. Syklene vil bli fjernet etter kort tid – for å dukke opp et annet sted. Tips oss gjerne om steder der du ønsker å se THE BIKES i framtiden!