THE BIKES viser vei: Gå og stem – og keep cycling!

SLF Lillestrøm og omegn har spurt lokale politikere fra Lillestrøm og omegn hvordan disse har jobbet lokalt for bedre sykkelforhold i Lillestrøm og omegn etter kommunevalget 2019, og hvordan deres eget parti nasjonalt vil jobbe for sykkelsaken – etter stortingsvalget 2021. Svarene finner du i rapporten «Fra kommunevalg 2019 til Stortingsvalget 2021», om lokal og nasjonal sykkelpolitikk foran stortingsvalget 2021 her.

I denne rapporten gir vi deg også en kort sammenfatning av en analyse av partienes planlagte sykkelpolitikk ved stortingsvalget der Syklistforeningen presenterer deg de mest sykkelvennlige partiene! Begge undersøkelser snakker et klart språk! Men om du vil høre mer, sjekk podkasten «På hjul med …» der generalsekretæren i Syklistforeningen snakker med politikere fra 7 partier om sykkelens betydning for byutvikling, mobilitet, bærekraft og klima.

Grunnet koronapandemien har de fleste av oss måtte leve med mye usikkerhet, men mange har også har funnet nye veier å jobbe og reise. Nok en gang har det vist seg at sykkelen er en del av løsningen for store samfunnsproblemer – også i koronasituasjonen. Vi kan oppnå mye – om vi tar gode valg. Nå er din tur igjen. THE BIKES er klar i sin anbefaling: Gå og stem, ta et veivalg – og keep cycling!

______________

PS: THE BIKES er bare ett av mange fargerike sykkeltiltak i vårt lokale arbeid for bedre sykkelhold, økt sykkelandel og mer sykkelglede i Lillestrøm og omegn. Bli gjerne med oss på tur og snakk med oss om våre aktiviteter – kanskje du har lyst til å engasjere deg selv?