Bli med i vintersykkelkampanjen Two Tyres!

SLF Lillestrøm og omegn inviterer i samarbeid med den norske gründerbedriften reTyre til vintersykkelkampanjen «Two Tyres» der vi skal teste en helt ny type vinterdekk. reTyre er piggdekk som festes med glidelås utenpå sommerdekket på sykkelen din. Fordelen er at disse vinterdekk lett kan tas av og på etter værforholdene (jf mer informasjon på nettsiden til reTyre her).

Spennende? Da kan du bli med på testen av verdens første modulære sykkeldekk! Vi søker 2 vintersyklister som ønsker å teste reTyre i perioden desember 2018 til mars/april 2019. Som deltaker i kampanjen får du gratis vintersykkelpakke bestående av et sett med reTyre sommer- og piggdekk, lykter og refleks. Du forplikter deg da til å teste vinterdekk fra reTyre i hele vinterperioden og til å bidra med en liten erfaringsrapport ved slutten av sesongen.

reTyre er en norsk, patentert oppfinnelse som ble utviklet av sivilingeniører fra NTNU. Vårt lokallag har vært i kontakt med gründere i reTyre siden sist vinter. Akkurat nå finnes reTyre bare for sykler med 28’’, så sjekk din sykkel og ta gjerne kontakt med oss ved ev spørsmål! Alle lokale syklister kan bli med i kampanjen, men våre medlemmer vil bli prioritert. Vi forbeholder oss ellers retten til å velge ut deltakere etter sykkeltype, geografi og ev kjønn (vi ønsker oss nemlig flere kvinnelige vintersyklister). Mer informasjon om kampanjen finnes her.

Hvis du ønsker å bli med i kampanjen, send mail med stikkord «Two Tyres» innen 30.11.18 til lillestrom@syklistene.no, sammen med din adresse og størrelsen til dine sommerdekk, og gjerne også et bilde av sykkelen din!