Vi deler gjerne vår sykkelglede med deg!

SLF Lillestrøm og omegn inviterer nye og gamle vintersyklister til kort sykkeltur i Lillestrøm på torsdag, 08.12.22. Vi starter kl 18.00 som vanlig fra Lillestrøm stasjon og skal sykle denne gangen langs den etablerte og de planlagte sykkelgatene i Lillestrøm, og ikke minst teste fine nye sykkelfelt i den nylig ferdigstilte Storgata. Turbeskrivelsen finner du på vår Facebook side www.facebook.com/slfloo. Bli gjerne med på turen og kort cafébesøk etterpå der vi inviterer til varm drikke og uformell sykkelprat.

“Veien videre” i 2023 er det vi blant annet ønsker å snakke med deg om, både på denne rolige turen og ikke minst på uformell samling på café i Lillestrøm etterpå. Denne turen med vintersyklister (der vi særlig inviterer deltakere i vår pågående vintersykkelkampanje) er årets siste sykkeltur i regi av vårt lokallag. Årets turkatalog vil om kort tid bli lagt ut på vår nettside www.slfloo.com/aktiviteter/sykkelturer/ med en oppsummering og detaljert info om rundt 20 turer som vi arrangerte i 2022. På samme sted vil du i begynnelsen av 2023 også finne info om våre planlagte turer neste år. Og her må du gjerne komme med innspill og egne ønsker! På turen eller etterfølgende sykkelprat på café vil vi gjerne høre dine erfaringer, anbefalinger og forslag for nye turer i 2023. Eller for andre sykkeltiltak som du ønsker deg. Du kan selvfølgelig også sende oss innspill pr mail til lillestrom@syklistene.no!

Allerede nå kan vi informere at vi i 2023 trolig vil invitere til flere sykkelturer enn noen ganger før. Men ikke bare antall turer vil øke, også turenes karakter blir mer mangfoldig. Vi håper derfor at vårt turtilbud i 2023 vil omfatte noe for de fleste syklister. Vi skal selvfølgelig gjenta klassiske turer fra tidligere år, f eks langs grønne ruter inn til Oslo. Men vi har også planer om å starte opp med nye turer, f eks på sykkeltaxi med de eldste syklister. Og ikke minst håper vi å arrangere en rekke treningsturer for de ivrigste blant oss som vil forberede seg til sykkelritt Lillehammer – Oslo juni 2023 der vi skal stille med et eget Bike for trees – team.

Så ta gjerne kontakt om du har innspill til vårt arbeid for bedre sykkelforhold, økt sykkelandel og økt sykkelglede i regionen vår! Vi er en engasjert gjeng lokale syklister med mye positiv energi og sykkelglede – som vi gjerne deler med andre. Med andre ord: Vi har plass til flere engasjerte medlemmer som vil bidra! Bli med!