Vi tviler på at vi får så mye snø... - men hjelper deg også i år gjennom vinteren!

SLF Lillestrøm og omegn arrangerer egen vintersykkelkampanje for syklister i Lillestrøm og Rælingen kommune. Tidligere har vi hatt fokus på kvinnelige vintersyklister, men i år er det åpent for alle. Deltakere får vintersykkelpakke med gratis piggdekk, lykter og refleks samt tilbud om mekkekurs!

SLF Lillestrøm og omegn inviterer vintersyklister til å bli med på vintersykkelkampanjen «Piggene ute igjen» i perioden november 2022 til mars/april 2023. Som deltaker i kampanjen får du gratis vintersykkelpakke bestående av ladbare lykter, refleks og piggdekk fra Schwalbe. Du velger selv om du vil montere piggdekkene selv, eller om du vil bli med på vårt mekkekurs (der vi sammen med deg monterer dekk på din sykkel). Som deltaker forplikter du deg til å teste vinterdekk i hele vinterperioden og til å dele dine erfaringer som vintersyklist med oss ved slutten av sesongen.

Alle lokale syklister kan søke om å bli med i kampanjen, men våre medlemmer vil bli prioritert. Vi ønsker også litt geografisk spredning, slik at vi dekker mesteparten av vårt område. Vi tilbyr først og fremst piggdekk som passer godt til hybridsykler med dekk i størrelsen 28’’ (42-622), men har også noen sett i størrelsen 26’’ (54-599), 24″ (47-507) og 20″ (42-406), for de som sykler med barn til skolen eller barnehagen.

Hvis du ønsker å bli med i kampanjen, send mail med stikkord «Vintersykkelpakke» så fort som mulig til lillestrom@syklistene.no, sammen med din adresse og størrelsen til dine sommerdekk! Henvendelser vil bli besvart fortløpende.

PS: Vintersykkelpakken er i utgangspunktet forbeholdt «nye» vintersyklister fra Lillestrøm og Rælingen. Men om du som «erfaren» vintersyklist (med egne piggdekk fra før) er interessert i mekkekurset, ta kontakt og vi ser om vi har ledig plass på kurset! Følg med på vår Facebookside www.facebook.com/slfloo og på vår nettside her for detaljer rundt mekkekurs!