Den nasjonale sykkelkonferansen arrangeres i Hamar 12. og 13. september og er den viktigste og største møteplassen for de som har sykkel som arbeid, fag- og interessefelt i Norge. Her får du mulighet til å bygge nettverk og utveksle erfaringer med det mål å bygge grønne og bærekraftige samfunn.

Om konferansen

Vertskapet for årets konferanse er Syklistenes Landsforening i samarbeid med Innlandet Fylkeskommune. Selve konferansen avholdes på Scandic Hamar, et flott hotell kun en kort spasertur fra Mjøsa. Vertskapskommunene ser frem til å gi deg gode smaksopplevelser og har derfor valgt «Smaken av Hamar» som tema for konferansen.

Den nasjonale sykkelkonferansen arrangeres hvert annet år, og hadde sin entrè i Drammen i 2000. De øvrige konferansene har blitt avholdt i Kristiansand, Stavanger, Kongsberg, Bergen, Trondheim Oslo, Tromsø, Fredrikstad, og digitalt i 2020.

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta informasjon om neste konferanse og andre nyheter om vårt arbeid.

Tema for konferansen

Konferansen har temaer som dekker både lokale, nasjonale og internasjonale problemstillinger innen sykling. Gode eksempler på byer som har lykkes i sin sykkelsatsing blir presentert på konferansen. Samtidig vil vi gå i dybden på fagområder som blant annet sykling og samferdsel, folkehelse, mikromobilitet og nye transportformer og grønn turisme og tursykling. Vi vil også se inn i glasskulen og gi deg de nyeste sykkeltrendene og undersøke hvilken innvirkning de vil ha på blant annet folkehelse, samferdsel og turisme.