Ta en tur i naturen

Bli med ut – du finner turer over hele landet!
I Friluftlivets uke inviteres alle til å bli med ut i naturen.

Med sykkelen kommer du raskt ut

I Friluftslivets uke inviteres alle i hele Norge til å bli med ut i naturen. Over hele landet kan du delta på spennende friluftslivsaktiviteter i regi av lokale lag og foreninger, organisasjoner, friluftsråd og kommunen der du bor. Vi har samlet turtips, kartoversikt og pakketips for sykkelturen ut i naturen.

God tur!

Om Friluftlivets uke

• Friluftslivets uke har vært en tradisjon hver høst siden 1993, men vokser for hvert år, i takt med at friluftsinteressen i Norge øker. Arrangeres i år i perioden 4. september–12. september.

• Uka ble sparket i gang med sove-ute-aksjonen #nattinaturen lørdag 5. september.

• Paraplyorganisasjonen Norsk Friluftsliv og deres 18 medlemsorganisasjoner står bak feiringen, deriblant Syklistenes Landsforening.

• På friluftlivetsuke.no finner du hundrevis av arrangementer over hele landet, inndelt i fylker og datoer.

• Frivillige organisasjoner, kommuner, friluftsråd, frivilligsentraler, menigheter, lokale lag og foreninger står for arrangementene og aktivitetene.