Distanse: 2,7 km
Underlag: Asfalt og grus
Barn: Fra 7-8 år

Navigering på mobil

Velg det systemet du foretrekker å bruke for å navigere på mobil:

Start: Sykehuset, parkeringsplassen v/ Legevakta
Slutt: Setesdalsveien v/ Kristiansand kirkegård

Utfordringer: Noen bratte bakker, deler av strekningen går gjennom boligfelt på Grim
Biltrafikk: Noe biltrafikk på Grim
Anbefalt sykkeltype: Alle.
Spesielle hensyn: Middels til smal grusvei, ta hensyn til turgåere.

Beskrivelse

Dette er den triveligste veien både til og fra sykehuset. Den går langs Kjærlighetsstien fra bak legevakta og fortsetter opp til Olsens stykke. Det er mange som jogger og går tur gjennom Baneheia, så her er det viktig å sykle på de gåendes premisser. I Baneheia følger ruta gruslagte turstier og lysløypa, før den går gjennom boligfeltet på Grim og ender på sykkelstien som går langs Setesdalsveien. Dersom du ønsker å prøve deg på andre veier og stier finnes det et rikt nettverk av dette i Baneheia. Det er også kort vei ned til 3. stampe, et litt større vann som passer fint til en dukkert på en varm dag.

For deg som vil sykle videre…

Går det sykkelvei oppover Setesdalsveien eller ned til Kvadraturen.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.