Distanse: 2,3 km
Underlag: Asfalt
Barn: Fra 7-8 år

Navigering på mobil

Velg det systemet du foretrekker å bruke for å navigere på mobil:

Beskrivelse

Fra Bakkestranda må vi krysse Oscars gate og Blekebakkveien før vi er i selve Lundedalen. Her går det svakt oppover forbi Lunde barneskole og idrettsplass. Så passerer vi under Hesselbergs gate og dalen vider seg ut igjen, til et område med lekeplass, treningsapparater, benker, og en stor statue av polfareren Hjalmar Johansen, som var med både Nansen og Amundsen. Så må vi krysse Cort Adelers gate ved Marensro, pass på her. Videre forbi Lundedalen barnehage, og etter en tunnel passerer vi Nordre Gravlund, og ender opp ved blokkene i Gamlegrensa, med utsikt mot fjellene nord for byen.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.