Faktaboks

Tid: ca. 45 – 50 minutter
Underlag: Asfalt
Familievennlig: Ja
Biltrafikk: Man sykler på separat sykkelvei hele veien
Anbefalt sykkeltype: Alle slags sykler kan brukes
Utfordringer: Ingen spesielle

For utvidet funksjonalitet som f.eks å laste ned koordinater i GPX eller KML, må du åpne kartet. Klikk på kartet for å komme videre til kartleverandørens nettside.

Visste du at du på en enkel måte kan sykle fra Ås til Drøbak på tilrettelagt sykkelvei? Drøbak har koselige kafeer, restauranter og små butikker du ikke finner andre steder. Det er også en fine bystrender. Har du god tid er det alltid flott å ta båten fra til Oscarsborg.

Start sykkelturen et sted langs fv 152. Det er merket sykkelvei hele veien til Drøbak. Turen er lagt korteste vei. For de som vil ta en omvei påca 500 m : Når du har passert Drøbak city og får golfbanen foran deg – fortsett rett frem opp Smieveien og så til venstre bortover Belsjøveien forbi Follo Museum og så ned på hovedveien i ved Seiersten.

Og om du ikke vil sykle hjem igjen. Bussrute 510 til Ås (og Ski) går hvert 10. minutt.

Forbehold:
Denne ruten ble sist syklet av SLF i 2020.
Endringer og avvik kan over tid forekomme i servicetilbud, veistandard, trafikkmengde, trafikkmønster, skilting, med mer, og SLF kan ikke ta ansvar for slike endringer.

Har du innspill om turen, så kan disse sendes til: post@syklistforeningen.no