Faktaboks

Tid: ca. 1 time og 20 minutter
Underlag: Asfalt og grus
Familievennlig: Ja
Biltrafikk: Man sykler ikke på separat sykkelvei hele veien, men store deler
Anbefalt sykkeltype: Alle slags sykler kan brukes
Utfordringer: Ingen spesielle

Kart over rute, Frogn og Ås. Syklet 16. april  2023 som fellestur

For utvidet funksjonalitet som f.eks å laste ned koordinater i GPX eller KML, må du åpne kartet. Klikk på kartet for å komme videre til kartleverandørens nettside.

På denne turen vil vi gjøre noen korte stopp underveis og få hjelp av Thorstein Hymer til å forstå hvilke trafikkregler som gjelder for syklister.

Vi følger Drøbakveien til Korsegården, Gamle Mossevei sydover til Støkkenbåten, og Myhrerveien mot vest. Vi er innom Klommestein og Bakker bru før vi kjører på sti til Bjerke og videre til Frogn kirke, hvor vi tar en stopp og nyter egen medbrakt drikke og får servert litt felles snadder(??). Derfra tar vi videre mot øst, krysser E6 og følger Syverudveien langs østsiden av Årungen og gjennom Nordskogen og Campus tilbake til Ås sentrum.

Vanskelighetsgrad: Lett/middels. Turen går hovedsakelig på asfalterte veier med lite biltrafikk, men også en del grus.

Ansvarlig turleder: Lars Syrstad, med støtte fra Jan Thormodsæter og Henrik Mikkelsen.

Turen arrangeres av Syklistforeningen i Ås i samarbeid med Ås Turlag.

Ingen påmelding.

Forbehold:
Denne ruten ble sist syklet av SLF i 2020.
Endringer og avvik kan over tid forekomme i servicetilbud, veistandard, trafikkmengde, trafikkmønster, skilting, med mer, og SLF kan ikke ta ansvar for slike endringer.

Har du innspill om turen, så kan disse sendes til: post@syklistforeningen.no