Det er bare i dusjen og sengen vi ikke bruker denne trøya.

En helt tynn trøye i 100 prosent merinoull. Det første vi merket er at den er veldig myk og god å ha på. Det undret oss litt i starten at en så tynn trøye kan isolere såpass godt. Det skal ikke mye ull til for at det klør hos oss, men denne er kløfri. Stoffet er veldig lett samtidig som det isolerer godt.

Vi har brukt trøya under ulike termojakker, regnjakker og andre skalljakker. På langrenn, toppturer, til snømåking, styrketrening og så vel rolige sykkelturer til jobb som harde sykkeløkter på fatbike i snøen. Vi har gjerne brukt den til husarbeid og når vi slapper av også. Den har fungert godt under alle forhold. Svette og fuktighet transporteres effektiv ut, og om trøya blir våt av svette på ryggen holder den på varmen likevel. Ikke at det kom som en overraskelse med ull, men greit å kjenne at det funker.

Vi syns i tillegg den har en viss temperaturregulerende effekt. Det har vi begynt å sette pris på også når vi bruker denne innomhus. Da hjelper at den ikke ser så innmari «trening» ut. Trøya ser ut som en vanlig svart genser, så vi har også brukt den på jobb.

I skrivende stund har vi brukt trøya på 15 treningsøkter uten at den lukter. Passformen er også god. I det store og hele finner vi ikke noe å trekke på her. Fins også i dameversjon.

Om Devold Breeze Man Shirt

Pris: 549,–

Produsent: Devold

Testet av Morten Karlsen

Syklistenes Landsforening tar ikke ansvar for hvor lenge produsenten har dette produktet tilgjengelig for salg. En del produkter produseres bare i en kort tidsperiode, og vi har ikke mulighet til å følge opp om butikkene har disse produktene til salgs.