Syklistforeningen Oslo jobber for hverdagssyklisten.
Vi prioriterer politisk arbeid høyt og jobber med høringsuttalelser, planarbeid og trafikksikkerhet.
Vi arrangerer eventer og markeringer, og driver kommunikasjonsarbeid om sykkeltrafikk og byutvikling.
Alle medlemmer i Syklistenes Landsforening med bostedsadresse i Oslo er automatisk medlem i lokallaget.
Syklistforeningen i Oslo har pr 01.01.2020 3085 medlemmer.

Velkommen til Miljøpaviljongen, sjøsiden av Oslo S

Den Store Sykkeldagen – 11. juni, kl 11 – 15, Miljøpaviljongen.

Syklistenes Landsforening feirer 75 år jubileum og Syklistforeningen Oslo ønsker å markere dagen på Den Store Sykkeldagen lørdag 11. juni. Arrangementet finner sted på Miljøpaviljongen utenfor Oslo sentralstasjon og varer fra kl. 11 til 15.

På jubileumsarrangementet ønsker vi å markere at vi er en møteplass for syklister. I 75 år har Syklistforeningen SLF vært med på å skape sykkelglede for store og små. Gjennom nasjonalt og lokalt politisk påvirkningsarbeid har jobbet for at du som syklist skal få det tryggere, enklere og bedre.

Klokken 14 får vi besøk av Oslos ordfører Marianne Borgen. Hun er invitert til en samtale om sykkelpolitikk og folkehelsaspektet. Oslo har hatt en rivende utvikling innen sykling de siste årene. Samtidig er det rom for forbedring av strekninger og løsninger som slipper til syklister. Derfor ønsker vi alle syklister velkommen til å ta en prat med ordføreren vår.

Sykkel er løsningen på flere av dagens folkehelse- og miljøutfordringer. Vi ønsker å vise at sykling gir god helse både mentalt og psykisk, samtidig som det svarer ut mange av FNs bærekraftsmål! Gjennom markeringen ønsker vi at du, sammen med oss, skal få oppleve sykkelglede og ulike former for sykkelaktiviteter.

Vi vil også ha en sykkelfiks sammen med erfarne Foodora-syklister. Har du en sykkel som trenger litt mangler en skrue eller en slange eller trenger litt omsorg, kan du få hjelp her. Samtidig ønsker vi at alle skal kunne få gleden av å oppleve sykling. Har du en sykkel som barna har vokst fra eller en sykkel du ikke lenger bruker? Ta den med, så finner vi en ny eier blant de mange nyankomne flyktningene som er kommet til byen vår den siste tiden.

Pågen deler ut deilige Gifflar (kanelboller) og Egon tilbyr gratis kaffe fra sykkeltralla.
I tillegg kan du få sykkelservice fra Foodora. I anledning jubileumsåret tilbyr vi 50% på medlemskap i Syklistenes Landsforening.
Hiv deg på sykkelen og besøk møt andre sykkelglade Oslo-borgere! Vi kan love en dag fylt med sykkelglede, enten det er sykkelfiks, sykkeldebatt, sykkelmat og -drikke og sykkelleker for de minste. Og servering av jubileumskake!
kake med jubileumslogo

Syklistforeningen 75 år i 2022

KORT OPPSUMMERT

• Tale ved Oslos ordfører kl 14.
  • Sykkelservice (Foodora)
  • Sykkeldebatt
  • Sykkelmat
Møt opp ved Miljøpaviljongen, Chr. Frederiks plass (sjøsiden av Oslo S)!
Vi gleder oss til å se deg.

Vi har valgt å kalle det Den Store Sykkeldagen fordi vi mener sykling i seg selv er stort – det gir god helse både mentalt og psykisk, samtidig som det svarer ut mange av FNs bærekrafts-mål! Sykkel er med andre ord løsningen på flere av dagens folkehelse og miljøutfordringer.

Følg Syklistforeningen Oslo her:

Det er en ekstra viktig tid å sykle på for å lette trykket på kollektivtrafikken,
og det gir kjærkommen bevegelse til kropp og sjel.
Ta godt vare på deg selv og alle rundt deg!