Distanse: 4,1 km
Underlag: 30 % asfalt, 50 % grusvei, 20 % turvei med bark og flis
Barn: Fra 7-8 år

Navigering på mobil

Velg det systemet du foretrekker å bruke for å navigere på mobil:

Start: I Ankerveien, ved innkjøringen til Bogstad Camping.
Slutt: Ring 3 ved Radiumhospitalet, ca 1,5 kilometer vest for Smestadkrysset.

Utfordringer: Turvei med noe ujevnt underlag den første kilometeren.
Biltrafikk: Ingen.
Sykkeltype som kan brukes: Alle unntatt landeveissykkel og de minste barnesyklene med 12 tommers hjul.
Spesielle hensyn: Turveien brukes av en del turgåere, særlig i helgene. Sykling skjer på de gåendes premisser.
Vinterbrøyting: Kun fra Røahagan til Sørkedalsveien.

Alternativ til

Denne ruta er et fint alternativ til: Fv.168, Vækerøveien.

Beskrivelse

OBS: På grunn av gravearbeider har vi måttet forkorte denne ruten. Den starter derfor ikke lenger ved Bogstad, men ved Voksen kirkegård. Det du ser i kartet over er der du kan sykle pr oktober 2020.

En interessant og utpreget grønn rute på vekslende underlag og på turveier som mange ikke kjenner til. Den er lettsyklet, med slake nedoverbakker og flater gjennom store grøntområder og skogpartier. Du trenger aldri å krysse noen bilveier. Turveien går langs den frodige Mærradalsbekken på slutten, mye spennende for barn å utforske her.

For deg som vil sykle videre…

Det finnes en god, separat sykkelvei østover langs Ring 3 mot Smestad og Vindern, eller langs Vækerøveien sørover til Lysaker.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.