Faktaboks

Tid: ca. 40 – 50 minutter
Underlag: asfalt
Familievennlig: ja, med barn fra 10 – 11 år
Biltrafikk: Variende trafikkmengde, men syklingen er trygg med egen gang- og sykkelvei på brorparten, unntatt 1,5 km langs nordre del av Årungen
Anbefalt sykkeltype: alle sykkeltyper kan brukes
Utfordringer: Ingen spesielle

For utvidet funksjonalitet som f.eks å laste ned koordinater i GPX eller KML, må du åpne kartet. Klikk på kartet for å komme videre til kartleverandørens nettside.

Breivoll er kystperlen i Ås, i Bunnefjorden. Har du sykkel, lyst på tur og godt humør er det bare å hive seg på sykkelen. Softis på Nesset og vaffel på Breivoll gård (DNT) frister mange!
Følg fv 152 mot Korsegården til Nofima (krysset fv152/Osloveien). Herfra følger du merket sykkeltrasé langs Årungens vestside og videre til Breivoll. Mulig å fortsette til Vinterbrosentret, Tusenfryd og Oslo. Vi tegnet inn turen til “gårdshuset” på Breivoll. Breivoll er mye mer; små strender nærmere kiosken, fotballbane, stupebrett, m.m.

Severdigheter på turen er flott utsikt over Årungen, kulturhistorie med oppslag Årungelva
og utsikt over Bunnefjorden.

Forbehold:
Denne ruten ble sist syklet av SLF i 2020.
Endringer og avvik kan over tid forekomme i servicetilbud, veistandard, trafikkmengde, trafikkmønster, skilting, med mer, og SLF kan ikke ta ansvar for slike endringer.

Har du innspill om turen, så kan disse sendes til: post@syklistforeningen.no