Faktaboks

Vanskelighetsgrad: lett
Biltrafikk: ingen
Alder: fra 8-9 år

For utvidet funksjonalitet som f.eks å laste ned koordinater i GPX eller KML, må du åpne kartet. Klikk på kartet for å komme videre til kartleverandørens nettside.

Utfordring
Lett kupert tur med noen få halvbratte, men ganske korte, kneiker mot slutten av turen.Vangen er et populært utfluktsomål og i helgene kan det være mange vandrere og andre syklister langs veien, vis hensyn.

Opptur
Vangen skistue er en perle i sørlige Østmarka, oppe for servering syv dager i uka, hjemmebakst i helgene. Her kan man møte dyr, leie kano eller gå på merkede sommerstier i flere retninger, blant annet ned til Mosjøen eller mot den ville naturen ved Tonekollen naturreservat. Sykkelturen inn til Vangen er såpass kort og lett at de fleste kan klare den.

Forlengelse
Man kan eventuelt starte turen fra Bindingsvann ved Fv155 Enebakkveien. Da blir turen inn til Vangen 6,5 kilometer og med noe mere stigning litt biltrafikk inn til Bysetermåsan. Her er rutespor som kan brukes på mobiltelefon.

Forbehold:
Endringer og avvik kan over tid forekomme i servicetilbud, veistandard, trafikkmengde, trafikkmønster, skilting, med mer, og SLF kan ikke ta ansvar for slike endringer.

Har du innspill om turen, så kan disse sendes til: post@syklistforeningen.no