Distanse: 5 km
Underlag: Asfalt og fin grusvei
Barn: Fra 8-9 år

Navigering på mobil

Velg det systemet du foretrekker å bruke for å navigere på mobil:

Start: Rosenkrantzgata ved Vinnes.
Slutt: Øvre Storgate ved Gropa.

Utfordringer: Ingen.
Biltrafikk: Kun lett trafikkerte boligstrøk den første kilometeren, og noe trafikk fem hundre meter langs Landfalløya.
Sykkeltype som kan brukes: Alle.
Spesielle hensyn: Ingen.

Alternativ til

Denne ruten er et godt alternativ til: Buskerudveien og Rosenkrantzgata.

Beskrivelse

En svært attraktiv og lettsyklet rute tett på Drammenelva. Store grøntområder, brygger, skulpturer, marinaer, rasteplasser og lekeplasser langs turveien. Svært familievennlig.

For deg som vil sykle videre…

Denne ruten kan lett kombineres med Grønn sykkelrute på sørsiden av elva, for å komme nærmere Drammen sentrum. Alternativt kan du følge Øvre Storgate østover ca 500 meter, for å ta inn på ny turvei langs elva mot sentrum.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.