Faktaboks

Vanskelighetsgrad: lett
Biltrafikk: ingen
Alder: fra 7-8 år

For utvidet funksjonalitet som f.eks å laste ned koordinater i GPX eller KML, må du åpne kartet. Klikk på kartet for å komme videre til kartleverandørens nettside.

Utfordringer
Svært få utfordringer på denne turen, men det er litt ujevn kvalitet på grusveien, så dekk med knaster er en fordel. Det kan være mange turgåere og andre syklister på denne ruta, særlig i helgene, ta det met ro og vis hensyn.

Opptur
Dette er en av de enkleste turene man kan ta i Oslomarka, det er ingen bratte kneiker man skal opp, mesteparten av turen er flatt eller slake nedoverbakker. Turen starter 460 moh., og slutter 220 moh. Tryvannsstua ved Tryvann, etter fire kilometer, er en stor markastue med servering hele året. Her det en badebrygge, og ellers lett å gå på sti rundt vannet, ca en kilometer.
Lange slake nedoverbakker til Midstuen stasjon. Turen kan passe for de fleste og kan være en fin introduksjon til sykling i Oslomarka.

Ønsker man en noe lenger tur, kan man fra krysset ved Rishøgda fortsette lysløypa nord-østover mot Lorttjern og Sognsvann. Denne varianten har imidlertid noen nedoverbakker såpass bratte at den passer bedre for barn som er et par år eldre, og vant med å sykle.

Forbehold:
Endringer og avvik kan over tid forekomme i servicetilbud, veistandard, trafikkmengde, trafikkmønster, skilting, med mer, og SLF kan ikke ta ansvar for slike endringer.

Har du innspill om turen, så kan disse sendes til: post@syklistforeningen.no