Gålå – Listulhøgda t/r

Start/avslutning: Gålå handel, på sørøstsiden av Gålåvann, avkjøring fra E6 v/Harpefoss eller Vinstra
Distanse: 21,5 km
Samlet stigning: 350 hm
Underlag: grus
Vanskelighetsgrad: lett til middels
Biltrafikk: generelt liten
Rutedetaljer og høydeprofil: https://ridewithgps.com/routes/26524417
Utfordring: stigningen fra Toftesetra til Listulhøgda er ikke bratt, men rundt tre kilometer lang

For utvidet funksjonalitet som f.eks å laste ned koordinater i GPX eller KML, må du åpne kartet. Klikk på kartet for å komme videre til kartleverandørens nettside.

Opptur:
Mesteparten av denne ruta ligger på rundt ni hundre meters høyde. Turen går for det meste i et åpent og veldig fint fjellterreng, forbi flere småsjøer og setre. Et naturlig sted å stoppe for en rast, er ved benkene som finnes ved topp-punktet på Listulhøgda, på 1050 meters høyde.  Her er det virkelig flott utsikt, og vi ser blant annet topper i Jotunheimen og Rondane. Like før Totfsetra kan man ta en avstikker på to og en halv kilometer til venstre til kafeen på Lauvåsen.
Avstikkermulighet på trivelig kjerrevei fra Isumhøgda sørvestover mot Langtjønna og Jetningen.
Kafe/butikk/sportsutstyr ved Gålå handel.
Turen kan passe for barn fra 9-10 års alder.

Forbehold:
Endringer og avvik kan over tid forekomme i servicetilbud, veistandard, trafikkmengde, trafikkmønster, skilting, med mer, og SLF kan ikke ta ansvar for slike endringer.

Har du innspill om turen, så kan disse sendes til: post@syklistforeningen.no