Faktaboks

Underlag: asfalt og grusvei
Vanskelighetsgrad: lett
Biltrafikk: liten

For utvidet funksjonalitet som f.eks å laste ned koordinater i GPX eller KML, må du åpne kartet. Klikk på kartet for å komme videre til kartleverandørens nettside.

Tekst: Lars Erik Sira

Fra Brekstad følger du gang- og sykkelveien i retning Bjugn et lite stykke. Gang- og sykkelveien går så over i Gamle Fjæravei. Den fineste veien til Austrått går på turstien gjennom Hovsfjæra, som er et fuglefredningsområde. Det er dårlig skiltet, men ta til høyre ned mot fjorden inn på en grusvei idet Gamle Fjæravei går over til å bli gang- og sykkelvei. Turen fortsetter deretter på sjøsida av Austråttlunden.
På Austrått fort kan du inspisere en diger kanon fra krigens dager. I sommermånedene er det guida turer inn i festningsanlegget. Les om Austått fort.

Forbehold:
Endringer og avvik kan over tid forekomme i servicetilbud, veistandard, trafikkmengde, trafikkmønster, skilting, med mer, og SLF kan ikke ta ansvar for slike endringer.

Har du innspill om turen, så kan disse sendes til: post@syklistforeningen.no