Distanse: 2,5 km
Underlag: Asfalt og grus
Barn: Fra 7-8 år

Navigering på mobil

Velg det systemet du foretrekker å bruke for å navigere på mobil:

Start: Conrad Mohrs veg.
Slutt: Øvre Kråkenes.

Utfordringer: Veien stiger litt etter kryssing av Fjøsangerveien.
Biltrafikk: Svært lite, kun lett trafikkert et par hundre meter langs Fredlundveien.
Sykkeltype som kan brukes: Alle.
Spesielle hensyn: Ingen.

Alternativ til

Denne ruten er et godt alternativ til: Fjøsangerveien, Straumeveien, Øvre Kråkenes.

Beskrivelse

Denne ruta går bare et par hundre meter fra E39 og den mye trafikkerte Straumeveien. Støyen kan høres, men er mindre enn om man skulle fulgt sykkelveien langs disse veiene. Underveis passerer man blant annet den gamle Langegården besøksgård og sykler langs et flott gammelt steingjerde og gjennom en flott allé på vei sørover.

Ruta kan være en del av en transportsykkelrute mot Bønes og Sælen.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.