Distanse: 5 km

Start: Røa.
Slutt: Skøyen.

Utfordringer:  Ingen store utfordringer
Biltrafikk: Lite, krysser bilvei og parkeringsplass et par steder
Sykkeltype som kan brukes: Hybrid, stisykkel
Spesielle hensyn: Ta hensyn til gående på turvei og ved t-banestopp ved Hovseter

Alternativ til

Denne ruten er et godt alternativ til Sørkedalsveien og Hoffsveien.

Beskrivelse

Knytter sammen Røa og Skøyen/Sjølyst. Syklingen foregår så godt som kun på småveier og turveier. Her får du natur og elver, eng og småskog. Ikke den raskeste veien mellom disse to store knutepunktene i Oslo, men helt klart den koseligste. Det er ikke nødvendigvis høy fart som er viktig, her er det viktig å ta hensyn til gående. Men for en hemmelighet!

For deg som vil sykle videre…

Ruta kan forlenges fra Skøyen til våre Grønne sykkelruter Frognerparken og Frognerbekken eller Runde på Bygdøy via Bygdøy sjøbad, Paradisbukta og Huk.
Fra Røa kan den forlenges med Bogstad – Hovseter – Mærradalen – Radiumhospitalet.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.