Distanse: 6,2 km
Underlag: Asfalt og grus
Barn: Fra 9-10 år

Navigering på mobil

Velg det systemet du foretrekker å bruke for å navigere på mobil:

Start: Joker Suldalen
Slutt: Farvannet v/ E39

Utfordringer: Ingen.
Biltrafikk: Noe biltrafikk i Suldalen.
Anbefalt sykkeltype: Alle.
Spesielle hensyn: Middels til smal turvei, ta hensyn til turgåere.

Alternativ til

Sykkelstien langs Setesdalsveien og E39.

Beskrivelse

Denne ruten går langs den gamle postveien fra Kristiansand til Mandal. Den er en del av den gamle barnevandrerstien på Sørlandet, noe som er skiltet langs ruta. Turen starter i Suldalen, rett nord for Grim torg. Derfra følger den Gamle Mandalsvei gjennom flotte naturområder, forbi klatreparken Høyt og Lavt og Grotjønn, før den følger Kvislevannsbekken. Fra 2,5-3,5 km ut er det jevn stigning oppover, og den kilometeren er det nokså bratt nedoverbakke. Turveien krysser Kvislevannet og går videre gjennom skogen før den ender ved Farvannet. Herfra er det svært kort vei til bussholdeplassen ved E39, med nokså tette avganger av busser tilbake til sentrum.

For deg som vil sykle videre…

Kan du sykle i retning Brennåsen og enten nordover mot Nodeland eller vestover mot Søgne.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.