Distanse: 5 km.
Tid: Ca. 15 – 18 minutter.
Underlag: Asfalt og grus.
Gradering: Lett.

Start og sluttpunkt: Ahus/ Lørenskog stasjon.

Offentlig transport: Tog fra Lørenskog stasjon.

Trygghet: Ruta er trygg og går på turvei og separat sykkelvei.

Stigning: Det er noe stigning på vestsiden av Langvannet, men ikke mer enn 28 høydemeter totalt på turen.

For utvidet funksjonalitet som f.eks å laste ned koordinater i GPX eller KML, må du åpne kartet. Klikk på kartet for å komme videre til kartleverandørens nettside.

Denne ruta fra Ahus til Lørenskog stasjon er en kilometer lenger enn den raskeste pendlerruta. Til gjengjeld får man en strekning på bilfri turvei gjennom et lang park/skogdrag forbi Langvannet. Flere fine steder å stoppe og raste langs vannet. Enkelte svinger på turveien gjør at man får dårlig sikt, holde farten nede med tanke på at strekningen er mye brukt av andre syklister og turgåere.

Forbehold:
Denne ruten ble sist syklet av SLF i 2020.
Endringer og avvik kan over tid forekomme i servicetilbud, veistandard, trafikkmengde, trafikkmønster, skilting, med mer, og SLF kan ikke ta ansvar for slike endringer.

Har du innspill om turen, så kan disse sendes til: post@syklistforeningen.no