Distanse: 6 km
Underlag: Stort sett asfalt
Barn: Fra 8-9 år

Navigering på mobil

Velg det systemet du foretrekker å bruke for å navigere på mobil:

Start: Rv4 ved Ragnhild Schibbyes vei.
Slutt: Furuset T-banestasjon, Trygve Lies plass.

Utfordringer: Ingen.
Biltrafikk: Svært lite, kun kryssing av et par lett trafikkerte veier.
Anbefalt sykkeltype: Alle.
Spesielle hensyn: Deler av turveiene deles med gående, sykles på deres premisser.
Vinterbrøyting: Ja.

Alternativ til

Denne ruten er et godt alternativ til: Tokerudberget og Fossumveien, m.fl.

Beskrivelse

Denne ruta går gjennom noen av Norges tettest befolkede og trafikkerte områder, og vil nok derfor overraske mange med at den er såpass fredelig. Underveis passerer man Stovnertårnet som er unikt i Oslo. Her kan man gå eller sykle på slake treramper opp til toppen av et tårn med utsikt helt til Oslofjorden. Ruta er ellers preget av asfalterte og lettsyklede, bilfrie asfaltveier i nærheten av skogsdrag og boligfelt.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.

Her kan du bli med på tur på ruta. Klikk og dra for å se deg rundt.