Bergen og omegn

Syklistforeningen Bergen og omegn er en interesseorganisasjon som jobber for syklistene i Bergen og Hordaland. Lokallaget deltar i plangrupper og komiteer, som har med sykkelforhold å gjøre. Vi jobber for å være den enkeltes syklists talsmenn i samarbeid med offentlige myndigheter i sykkelsaker. Laget har hyppig kontakt med Statens vegvesen, Bergen kommune og Hordaland fylkeskommune.

Kontaktinformasjon:

Styreleder:  Reidar Thorstensen
Mobil:          482 45 211
Mail:            bergen@syklistforeningen.no

Om du vil sende oss post, pakker eller slikt, er vår postadr:
Syklistforeningen Bergen og omegn, Postboks 1292 Sentrum, 5811 Bergen

Ønsker du å bli medlem? Meld deg inn her!

Tipper du? La din grasrotandel gå til vårt arbeid!

Bli mer kjent med lokallaget

Lokallagsnytt

Aktuelt | Lokallagsnytt | Bergen | Artikkel | Familie og hverdag 07. juni 2023 | Tiril Vike
Bli med på

Sykkeltur til Alvøen

Syklistenes Landsforening Bergen og omegn arrangerer en sykkeltur til Alvøen, søndag 11. juni.
Oppmøte ved Ado v/ Store Lungegårdsvann i Bergen kl. 11:00.

Aktuelt | Bergen | Lokallagsnytt 11. april 2023 | Olav Fjeld Kraugerud
Velkommen til

Sykkeldebatt

Aktuelt | Lokallagsnytt | Bergen | Artikkel | Familie og hverdag 31. oktober 2017 | Roar Løkken
Lokallaget satser på en zero-to-hero-utvikling

Nye tider i regnbyen

SLFs lokallag i Bergen og omegn har siden 1980 kjempet mot dårlig vær og dårlig tilrettelegging. Sykkel-VM og planer om verdens lengste sykkeltunnel gir signaler om nye tider. – Vi får vel satse på en zero-to-hero-utvikling etter sykkel-VM, sier leder Bjørn Mowinckel-Nilsen.

Opplev Bergen på sykkel