Mats Mekker

Sykkelekspert «Mats Mekker» gir gode råd om smittefri sykling og viser her hvordan du setter sykkelen din i stand før sykkelsesongen og hvordan «mekke» på egen sykkel.

Klar for din første påsketur på sykkel, men så krangler giret? Eller lurer du på hvordan du skal skifte til sommerdekk. Mats Larsen, tidligere spaltisk i medlemsbladet Syklistene under navnet Mats Mekker, viser deg hvordan du ordner dette selv gjennom noen enkle tips i videoene nedenfor.

Juster bakgiret

Klar for din første påsketur på sykkel, men så krangler giret? SLFs Mats Mekker viser deg hvordan du ordner dette selv gjennom noen enkle tips i denne videoen.

Bytt dekk

Er du klar for å sykle i påsken, men lurer på hvordan du skal få skiftet til sommerdekk? Syklistforeningens Mats Mekker viser deg hvordan gjennom noen enkle tips i denne videoen.

Bytt bremseklosser

Er du klar til å sykle, men har utslitte bremseklosser? Syklistforeningens Mats Mekker viser deg hvordan du bytter bremseklosser på skivebremsene gjennom noen enkle tips i denne videoen.

Fiks sykkelkjedet

Er kjedet ditt ødelagt, slik at du ikke kommer deg på sykkeltur i påsken? Syklistforeningens Mats Mekker viser deg hvordan du fikser dette selv gjennom noen enkle tips i denne videoen.

Smittefri sykling

Les mer om hvordan sykle trygt under korona-krisen her.

Lurer du på hvordan du kan sykle smittefritt i påsken? Syklistforeningens Mats Mekker viser deg hvordan gjennom noen enkle tips i denne videoen.