Smart system for den som bruker sykkelen til handling.
Fikst handlekurvsystem fra Topeak

Til denne trillekurven installerer du bagasjebæreren som hører med, deretter kan du sette kurva i et spor og smekke den på plass. Bagasjebæreren er ikke verre å montere enn en vanlig bagasjebærer.

Når du kommer til butikken tar du av kurven, trekker ut håndtaket, så kan du trille kurven på hjulene den har. Etter handleturen er det bare å sette den i sporet og klikke den fast.

Handlekurva rommer 25 liter og er høy nok til at du kan sette melkekartonger og annet opp i den.
Vi syns hjulene var litt små, dørstokker ble fort en hindring i største i laget. Vi syns også at kurven var litt treg av og på festet. Her måtte vi lirke litt. Vi vil tro at det går seg til etter noen ukers bruk.

Kurva er sammenleggbar, så den tar ikke så stor plass i boden når den ikke er i bruk. Du kan få kjøpt til nett til å ha over kurva, og lykt som passer til feste på kurva.
Bagasjebæreren passer til flere vesker som fins i samme system. Når du først klikker fast veska eller kurven sitter den dønn fast. Maks lastekapasitet er 9 kilo.
Du kan bruke vanlige sykkelvesker selv om kurva er montert. Vi ser stadig folk som sykler med bæreposer på styret, og hører fra tid til annen om ulykker forårsaket av poser som ramler inn i hjulet. En slik kurv er et mye bedre alternativ.

Kurva veier 800 gram, bagasjebæreren som hører til 900 gram.

Om Topeak Trolley

Pris kurv: 749,- + 449,- for bagasjebærer.

Importeres av Stians Sport . Tlf: 22515500

Testet av Morten Karlsen

Syklistenes Landsforening tar ikke ansvar for hvor lenge produsenten har dette produktet tilgjengelig for salg. En del produkter produseres bare i en kort tidsperiode, og vi har ikke mulighet til å følge opp om butikkene har disse produktene til salgs.