Vintersykkeldekk for de fleste dager.

Stabilt og godt dekk til hybridsykler dette. Her har du et dekk som sitter greit under de fleste forhold. Det triller godt på asfalt, sitter godt på snø, og brukbart på is. Dekket sitter riktignok ikke så godt på is som terrengsykkeldekk med 300–400 pigger, men for manges behov holder dette.

Dekket har anbefalt dekktrykk mellom 35 og 70 psi, der man blir anbefalt å holde seg i nedre nivå om man ønsker maks feste. Vår erfaring er at man kan eksperimentere med å gå enda lengre ned i trykk, da kommer flere pigger i kontakt med underlaget. Man er litt i grenseland, så her spørs det også hvor mye du veier, og hvordan du sykler. Slipper du ut for mye luft risikerer du punktering.

Dette dekket kan være et greit valg for den som sykler mye på bar veg, og som lar sykkelen stå eller sykler svært forsiktig de glatteste dagene.

Vi har syklet litt over 1000 kilometer med dekket, og mistet i testperioden 3 pigger. Det er godkjent. Piggene er ikke særlige slitt.

Pluss for refleks langs dekksiden.

Husk å sykle ekstra forsiktig de første 50 kilometerne slik at piggene får satt seg.

Vi har testet dekket i 28 tommer. 240 pigger. Veier 910 gram. Koster vanligvis 6-700 kroner pr dekk.

Fins også i 20, 24 og 26 tommer og passer dermed også barnesykler og lastesykler. Leveres i ulike bredder.

Importeres av Cyklon.