Sykkelregnjakke som ser bra ut.

Med elsyklene har vi fått mange nye syklister. Folk som gjerne ikke ønsker knallgul jakke for å sykle til jobb. Folk som gjerne ikke sykler for å trene, og som ikke trenger det siste av hyperventilerende og dyre membraner.

Man selvsagt ikke ha knallgul sykkeljakke for å sykle i regnet. Man kan komme seg til og fra jobb også med jakker i helt andre farger. Her er en parkas/jakke med en annen form og utførelse enn sykkeljakker flest. Denne jakka er atskillig sidere enn vanlige sykkeljakker, dermed beskytter du baken mot sølesprut.

Nå vil nok mange som ønsker seg en slik jakke, ha sykkel med gode skjermer, men det er jo flere fordeler med en slik sid jakke, den varmer også over baken og lårene. En annen fordel med en jakke som ikke bare er laget for sykling er at du kan bruke jakka/parkasen til å gå tur, vaske sykkelen, gjøre hagearbeid og mye annet.

Litt tykkere

Jakka er laget i et tykkere stoff enn sykkeljakker vanligvis er. Det gjør at du holder deg varmere og ikke er så utsatt for å bli kald om det blåser litt. Ikke overraskende puster ikke jakka så godt som tynnere sykkeljakker i Gore-tex og andre materialer, men denne jakka henvender seg etter vårt syn til kvinner som bruker sykkelen uten å bli så svett. Vi vil mene jakka kan egne seg godt til de som sykler med elsykkel. Bak på ryggen er det ventilasjonshull, så det er tenkt på temaet.

En ting er vi kritiske til: Jakka har ingen form for reflekser

Vi har brukt jakka i regn, og ble ikke våt. Jakka har to stikklommer foran.

Liten i størrelse

Mye er bra her, men en ting er vi kritiske til: Jakka har ingen form for reflekser. Med tanke på at en slik mørk jakke vises mye dårligere i mørket, vil det være viktig å ha reflekser mener vi. Man trenger ikke kraftige, veldig synlig reflekser, dette er ikke en slik jakke. Det fins likevel reflekser som ikke er særlig synlige før bil-lyset treffer og man har bruk for dem. Vi mener man kan lage en slik jakke med gode reflekser uten at man dermed ser ut som en veiarbeider. Jakka fins riktig nok også i sennepsfarge, den vil være noe mer synlig i mørket.

Vær obs på at jakka er liten i størrelsen, denne er i L – kvinner som har brukt den, mener den i høyden tilsvarer M.

Jakka har en rekke fine detaljer som hette, snøring i halsen og snøring i livet. Du kan dra glidelåsen helt opp og får da en høy krage som du vil sette pris på når temperaturene kryper nedover. Jakka lukkes med både glidelås og trykk-knapper, dermed er du godt beskyttet mot regnet.

Vi heier på jakker som disse, det er bra at funksjonelt sykkeltøy kommer i flere farger og utførelser, slik at alle kan finne klær de trives i.

Veiledende pris er 1149 kroner, men vi har også sett den priset til 999 kroner.

Importeres av Deler a/s

Se flere tester av klær her.

Kjekk sykkeljakke/parkas.