God passform – også til sykling

Fra tid til annen tester vi klær og utstyr som ikke er spesifikt laget for sykkel. Noen vil gjerne bruke for eksempel en jakke til flere formål. Dette er en turjakke fra Bergans, som er fin å går tur med. Snitt, lommer og passform funker godt. Den er faktisk ganske grei på sykkel og.

Vi syklet i ulike temperaturer ned mot null grader. Jakken er ganske vindtett, men ikke helt. Det gjør at du får god lufting, men betyr samtidig at man bør ha en mer vindtett jakke til de kalde dagene. Jakken er sid og god bak, er lang nok i armene og kan strammes ved håndleddet. Det hjelper når det blir kjølig. Den har to stikklommer og en brystlomme. Brystlommen er godt plassert og er perfekt til mobilen. Jakken har en brukbart synlig farge, men det er ikke mye refleks på den. Vi likte godt at glidelåsen i front går helt opp og gjør at den høye kragen slutter godt til rundt halsens. Her er det også en snor i nakken som gir god lukking.

Alt i alt syns vi jakken fungerer ganske godt til sykling, særlig tatt i betraktning at det ikke er en jakke laget spesifikt for det formålet.

Om Bergans Torfinnstind

Pris: 1100,-

Produsent: Bergans, Besøk produktside

Testet av Morten Karlsen

Syklistenes Landsforening tar ikke ansvar for hvor lenge produsenten har dette produktet tilgjengelig for salg. En del produkter produseres bare i en kort tidsperiode, og vi har ikke mulighet til å følge opp om butikkene har disse produktene til salgs.