Distanse: 2,7 km
Underlag: Grus
Barn: Fra 6-7 år

Navigering på mobil

Velg det systemet du foretrekker å bruke for å navigere på mobil:

Start: Justnes gård, langs Ålefjærvegen
Slutt: Eidet, langs Ålefjærvegen

Utfordringer: En bratt nedoverbakke mot slutten av ruta
Biltrafikk: Ingen
Anbefalt sykkeltype: Alle.
Spesielle hensyn: Middels til smal turvei, ta hensyn til turgåere og hytteboere.

Alternativ til

Denne ruten er et godt alternativ til: Ålefjærvegen.

Beskrivelse

Ruta går fra Justnes gård, som er lett tilgjengelig med buss og sykkel. Ruta er også kjent som Trollstien, og har mange artige figurer satt ut langs løypa. Når man nærmer seg Eidet er det fin utsikt mot Topdalsfjorden. Stien går gjennom et hyttefelt på en ganske smal, gruslagt vei. Her kan det være vanskelig å sykle to i bredden. Mot båtplassen på Eidet er det en ganske bratt nedoverbakke.

For deg som vil sykle videre…

Er det fint å sykle opp sykkelstien mot Fagerholt om du vil i retning byen eller Gimlekollen. Du kan også sykle innover mot Gill gård og inn i Jegersberg derfra.

Dette er én av Syklistforeningens mange Grønne sykkelruter i de største byområdene i Norge. Se alle Grønne sykkelruter her. Du kan støtte vårt arbeid for å kartlegge trygge ruter, og gjøre det trygt å sykle over alt, ved å bli medlem.