Den Store Sykkeldagen 2023

Sykkelen fotjener å feires. Vi ønsker derfor å dele gleden med alle syklister i Norge, og inviterer innbyggeren til ulike arrangement rundt om i vårt langstrakte land til sykkelglede, sykkeldebatt og trafikksikkerhet på to hjul. Den Store Sykkeldagen er noe vi gjør i utvalgte byer.

Vi gleder oss til å feire sykkeldager sammen med deg.

Bli med på Den Store Sykkeldagen!

Sykkelen og dens verdier fortjener å feires. Vi har valgt å kalle det Den Store Sykkeldagen fordi vi mener sykling i seg selv er stort – det gir god helse både mentalt og psykisk, samtidig som det svarer ut mange av FNs bærekrafts-mål! Sykkel er med andre ord løsningen på flere av dagens folkehelse og miljøutfordringer.

Hensikten med sarrangementene er å markere at vi skaper sykkelglede for store og små, og at vi gjennom nasjonalt og lokalt politisk påvirkningsarbeid har jobbet for at du som syklist skal få det tryggere, enklere og bedre. Våre arrangementer skal bære preg av det.

Gjennom markeringen ønsker vi at du, sammen med oss, skal få oppleve sykkelglede og ulike former for sykkelaktiviteter. Arrangementene er et gratis lavterskeltilbud for alle aldersgrupper.

Markeringene avholdes på ulike datoer i tre norske byer. De har ulikt innhold avhengig av lokallagene og deres fantastiske engasjement og dugnadsinnsats! Vi kan love sykkelglade ansikter som står klare til å gi både store og små en herlig dose sykkelglede, enten det er rebusløs, sykkelfiks, sykkeldebatt eller sykkelleker.

Sammen ønsker vi å gjøre sykling så attraktivt som mulig for alle, uavhengig av alder!

Detaljert informasjon om de ulike arrangementene finner du fortløpende på Facebook, der vi la ut innholdet i dagene. Under er datoene for Den Store Sykkeldagen i de ulike byene;

Oslo                13. mai (Torshovdalen)

Sarpsborg       3. juni (Kulåsparken)

Hamar           10. juni