Den Store Sykkeldagen 2022

Syklistenes Landsforening fyller 75 år 16. juni i år. Vi ønsker derfor å dele gleden med alle syklister i Norge, og inviterer innbyggeren til ulike arrangement rundt om i vårt langstrakte land til sykkelglede, sykkeldebatt og trafikksikkerhet på to hjul.

Vi gleder oss til å feire vårt 75-årige jubileum sammen med deg og resten av Norges befolkning.

Bli med på Den Store Sykkeldagen!

I anledning Syklistenes Landsforenings 75 år jubileum ønsker vi å markere dette med ulike lokale jubileumsarrangementer under overskriften Den Store Sykkeldagen. Vi har valgt å kalle det Den Store Sykkeldagen fordi vi mener sykling i seg selv er stort – det gir god helse både mentalt og psykisk, samtidig som det svarer ut mange av FNs bærekrafts-mål! Sykkel er med andre ord løsningen på flere av dagens folkehelse og miljøutfordringer.

Hensikten med jubileumsarrangementene er å markere at vi i 75 år har skapt sykkelglede for store og små, og at vi gjennom nasjonalt og lokalt politisk påvirkningsarbeid har jobbet for at du som syklist skal få det tryggere, enklere og bedre. Våre arrangementer skal bære preg av det.

Gjennom markeringen ønsker vi at du, sammen med oss, skal få oppleve sykkelglede og ulike former for sykkelaktiviteter. Arrangementene er et gratis lavterskeltilbud for alle aldersgrupper.

Jubileumsmarkeringene avholdes på ulike datoer i totalt åtte norske byer. De har ulikt innhold avhengig av lokallagene og deres fantastiske engasjement og dugnadsinnsats! Vi kan love sykkelglade ansikter som står klare til å gi både store og små en herlig dose sykkelglede, enten det er rebusløs, sykkelfiks, sykkeldebatt eller sykkelleker.

Sammen ønsker vi å gjøre sykling så attraktivt som mulig for alle, uavhengig av alder!

Detaljert informasjon om de ulike arrangementene finner du fortløpende på Facebook. Her vil vi legge ut separate arrangement med lokalt innhold;

Fredrikstad 14. mai

Bodø 21. mai